Forsta arbetsdagen.

Okej nu hade jag tankt beratta lite om vad jag gjorde igar eftersom jag inte hann gora det da.

Dagen borjade med att jag blev skjutsad av Whitney till ett stalle som heter Cameron Run Regional Water Park. Dar traffade jag alla au pairer som bor i omradet runtomkring mig. Det har motet var mer ett socialt mote, en chans for oss att lara kanna varandra. Det kanndes bra. Vi solade, badade och akte pa nagra styckna rushkanor. Riktigt kul va det :D



Jag larde kanna en svensk tjej (Mikaela), som kommer fran typ Trollhattan, en australiensk tjej (Kayz) och en tysk tjej (Natascha, men mest kallad Tascha). Kayz och Mikaela bor i valdigt nara mig medans Tascha bor lite langre bort.
 Kayz, jag och tre andra tyska tjejer (Nicola, Annika, Anke) akte till ett "centrum" och kakade lite pizza eftersom maten inne pa vattenanlaggningen var sa dyr. Efter det sa skjutsade Kayz hem mig.


(Kayz och jag utanfor the Water Park)

Jag spenderade nara timmar hemma, sen gick jag o motte Mikaela vid Pentagon City (en av metro stationerna nara mig). Vi akte in till Chinatown, dar vi skulle ga o kolla pa bio (Den nya Arkiv X-filmen). Kayz och Tascha skulle igentligen ocksa foljt me men Kayz kom pa att hon inte orkade och Tascha blev strandsatt hemma med barnen, bara for att vardmamman fick for sig att hon skulle ga o gora en sak. Tydligen e det typiskt henne att komma hem "snart". "Snart" e da ca 3-4 timmar :S menmen iaf sa nar vi kom fram till Chinatown sa hade polisen stangt av den gatan bion lag pa. De hade tydligen fatt in ett bombhot. Kul va? I don't think so :(


(Det avsparrade omradet)

Vi funderade en stund va vi skulle gora, sa vi beslot oss till sist att aka till Union Station och kolla om de hade nagra bra biofilmer dar, men icke sa nicke...vi missade precis Arkiv X-filmen och nasta gick inte forrans ca kl halv tio o det skulle vara alldeles for sent for mig. Sa vi satte oss ner o fikade en stund. Mikaela ringde dit en au pair kompis (Martha). Martha kom fran Afrika, vilket land i afrika kommer jag inte ihag men iaf sa va hon en jattetrevlig tjej. Det visade sig att hon fyller en dag innan mig...coolt va :P hehe...intressklubben antecknar...haha...nejmen iaf sa satt vi tre o fikade en stund, sen sa gick vi med Martha till bion o holl henne sallskap tills Mamma Mia-filmen startade, den skulle hon namligen kolla pa. Sen sa akte Mikaela och jag hem. Valdigt trott och kissnodig kom jag hem, tog en dusch o somnade ganska snabbt efter lite tv tittande.

Idag vaknade jag halv atta. Jag fixade iordning mig lite snabbt, sen hjalpte jag Whitney att ge lilla Jaya lite frukost (vilket var verkligen inte latt). Hon vill namligen inte ata, hon ater typ tva tuggor o sen sa vagrar hon ata mer, sa man far ta till lite olika knep me henne. Efter det forsokte jag byta blojor pa henne, vilket inte alls gick bra. Hon sparkade o vred sig sa mycket att hon fick typ bajs lite overallt fran blojan. Whitney va tvungen att hjalpa mig, annars skulle det inte ha gatt sa bara.
Runt halv elva la Whitneys pappa ner Jaya att sova. Whitney gick till jobbet precis innan. Jag gick runt o stadade lite i lagenheten o plockade upp lite av Jayas leksaker, tvattade hennes klader och diskade hennes nappflaskor. Nar hon vaknade ca kl ett sa forsokte jag mata henne sjalv, som tur va fick jag i henne lite mat men inte mycke. Efter det bytte jag hennes bloja helt sjalv och den har gangen gick det hur bra som helst. Hon va jattesnall. Sen fick hon en flaska mjolk som hon inte riktigt drack upp. Sedan lekte vi lite i huset och sen gick vi ut pa en promenad med whitneys papppa och hans hund Rubie. Nar vi kom hem bytte ja blojor pa henne igen, sen lekte vi lite till o sen kom Whitney hem o gav henne middag.

Nu har jag precis atit middag, e skittrott sa ja orkar inte skriva mer nu men ja lar nog skriva imorn.

Puss o kram alla mina kara.
Gonatt o sov gott
Peace I'm out

Kommentarer
Postat av: Kamilla

Men shululu vad du är upptagen, här får du en länk som du kan kolla på när du är uttråkad. Lilla Af-fadji haffar guzz = http://www.youtube.com/watch?v=RcEaLAxF5oQ&feature=related

2008-08-05 @ 11:07:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0