Los Angeles

Sa akte jag till LA forra fredan. Flygplanet gick kl 8:10 pa morgonen o ja kom fram kl 11:00 ocksa pa morgonen (nu maste man tanka pa att man maste dra tillbaka kl 3 timmar) Som vanligt var ja lite sen me saker och ting. Jag bokade flygplansbiljetten tre dagar innan ja skulle aka, men som tur va sa fick ja en riktigt billig biljett :) det kostade bara 246 dollar plus 30 dollar for vaskan jag tog me mig, tur o retur. Sen sa skrev jag min uppstats som skulle lamnas in pa fredan, pa onsdan. I sisa sekunden, jag vet men ja hatar ju gora sant. Ja kom fram till hostellet, som vi skulle bo i och dar lektionerna holls, ca kl 13:00. Hostellet lag i S:t Monica, i west LA...det va jattefint dar. Plus sa hade vi typ 2 min till stranden och den beromda S:t Monica piren, dar dom spelade in delar av Baywatch by the way :P mycket vackert!
Anyways sa spenderade vi dagen med att lara kanna varandra i gruppen. Vi var 35 st varav 10 svenskar, 2 finnar, 2 australienare, 1 ryss, 1 sloven, 1 dansk, 1 norsk, 1 slovak o 6 tyskar. For en gang skull var VI
svensktalande fler an tyskarna..haha :D (Min kara Sarah som ar finsk pratar battre svenska an finska och hennes landsman forstod svenska men kunde kanske inte prata men hon raknas me anda) Sa vi va 12 mot 6 :P
Pa kvallen hade vi en amerikansk panel som vi stallde fragor till. Mkt roligt att hora deras asikter om saker o ting o hora va de pysslade me. I den panelen satt de 3 killar o 3 tjejer. En av killarna bjod oss pa fest nasta dag, vilket visade sig bli mkt lyckad. Jag hade det saaa kul! Eller fest o fest, han sa att han skulle komma tillbaka o sa...o att vi skulle ga ut men eftersom majoriteten av tjejerna va under 21 sa hamnade vi hemma hos han. Det var Sarah, jag o Hanna (den andra finska au pairen) som lamnade festen sist runt 3 tiden. D va lange sen ja va sa bakis som da :P
Men innan detta sa hade vi ett par lektioner under dan...vi kollade pa filmen "Crash", vilket va en forvanandsvart bra film o sa hade nagra lektioner till efter detta, bland annat lite amerikansk histora. Vi fick en minirundtur i S:t Monica av en av lararna i slutet av dan o efter d var det fritt for oss att ga o kaka midda vart vi ville.
Sondan va lite jobbig pga foooor lite somn. Vi skulle namligen checka ur rummen kl nio pa morgonen. Maste nog erkanna att somnbristen var mitt fel, jag vet Sarah forlat! Men ja hade ju en sann hard time att lamna Mr Mr LA pa festen. Han var ju for grymt sot :P
Efter utcheckningen sa akte vi alla pa en tour runtom i LA. Vi akte till Hollywood, till the walk of fame o sen till Beverly hills o sen till slut till The Getty Center. Efter rundturen akte vi tillbaka till hostellet o da var det slut for kursen o alla kunde aka hem. Mitt plan gick 21:30 pa kvallen sa ja fick vanta en del men det va lungt for ja hade sallskap av Sarah, Mia, andra Sarah o tre tyska tjejer, sa ja va inte direkt ensam. Flyget blev forsenad en halvtimme sa ja kom hem kl 06:40 pa mandag morgon...eftersom Alex jobbade kunde han inte komma o hamta mig vid flygplatsen sa ja tog mig hem komunalt. Ja kom hem precis i tid for att borja mitt skift, kl 09:00.

En lyckad helg blev det iaf.

Maste bara skriva att nu i sondags (ja menar nu den har helgen) sa fick ja dricka RIKTIG champange :D Eftersom Alex e vinsamlare sa hade han kopt the real deal. Den va helt okej, fast ja foredrar nog mina sota billigare mosserade viner faktistk :P

Puss o kram pa er mina nara o kara.
Nu ska ja ga o duscha.

Peace! I'm out!

 

 


Kommentarer
Postat av: carolina

kom tillbax till sverige jag ska visa dig en riktig bakfylla ..

2008-12-03 @ 19:45:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0