My Halloween.

Hello allihoppa!

Just nu sitter ja framfor datan, har en uppsats att skriva. Vi har fatt tre uppgifter vi maste gora innan min helg i LA. Usch jag HATAR att skriva uppsatser, ja hatar att plugga overhuvudtaget. Det positiva e dock att ja har redan gjort en av de tre uppgifter vi ska gora. Forsta uppgiften ar att lasa en broschur om USA o svara pa fragor om den. Det har ja redan gjort klart nara veckor sen for den va lattast. Sen sa ar den andra uppgiften att vi ska skriva en uppsats pa 2-3 sidor om kulturshocken man upplever nar man kommer hit till USA. Den tredje uppgiften ar att gora en kollage om sin kultur o sina upplevelser har (usch sant ogillar jag mer att gora, ja ogillar det annu mer an att skriva uppsats sa ni kan forsta hur svart ja kommer att ha det me den uppgiften). Anyways sa har jag ca tre veckor pa mig att gora klart mina uppgifter, sa d e lungt.

Nu ska ja beratta lite om min helg.
Halloween e mkt storre har i USA an i Sverige. Mikaela upptackte ett valdigt utklatt hus nar hon va pa vag till mig. Ska lagga upp blider pa d nar ja kan.
Iaf sa jobbade jag till kl 4 i fredags sa efter ja slutat gick ja till spritaffaren o kopte tva flaskor sprit...eller sprit o sprit...ja kopte en margarita flaska o en appel/kanel/brandy/cider flaska. De va inte ren sprit utan redan utblandade drinkar...eller margaritan va d iaf. Den andra flaskan va man tvungen att blanda ut me  nat for den smakade skit om man inte gjorde det :P
Mikaela slutade kl 7 sa hon kom over till  mig runt 8 tiden. Ja hade ju tankt kla ut mig till en djavul men nar vi gick for att kopa djavulshorn o grejjer sa va d slutsalt sa ja kopte en gangsterhatt istallet, sa ja blev tha gangsta istallet. Och Mikaela blev en katt :D Vi fick skjuts av Monika, den polska au pairen. Sa vi fixade oss hemma hos mig o sen satt vi o drack lite, sen sa kom Monika o vi akte till festen. Den kvallen va rolig men inte riktigt som vi hade tankt oss. Killen som bjod oss hade sagt att d skulle vara varsta festen  med liveband o dj men de hade bara en dj sa han overdrev en hel del men vi hade kul iaf. Mikaela tog en massa bilder, har forsokt lagga upp en del men den har datorn SUGER. Den gor inte som jag vill :(

Pa lordag sa gick ja o Mikaela o kollade pa Saw 5. Ja tyckte att det va en mkt bra skrackfilm...ser fram emot nar d slapper Saw 6 filmen. Sa lordan blev ganska lugn. Alex foraldrar va har over helgen, mkt trevligt par. De bor borta pa vastkusten i staten Oregon, kommer inte riktigt ihag vilken stad de bodde i :P De kom fredag eftermidda o sa akte de idag tillbaka hem. Sen nu i sondags sa stallde vi om klockan till vintertid, USA har tydligen 3 veckor mer sommartid an Europa.
Idag sa ar det dags for det stora presidentvalet. Vi far se hur det gar. Ja tror att de kommer visa det pa TV ikvall, men ja kommer missa det pga att ja ska till boxningen.

Well det va allt fran mig tillsvidare, ja aterkommer med bilder lite senare.
Puss o kram pa er alla mina nara o kara!
Peace. I'm out.



Kommentarer
Postat av: Kamilla

Obama vann ;)

Jag höll valvaka :P

2008-11-05 @ 16:32:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0