New York City!




Maste bara saga att New York ar en FANTASTISK stad, precis som alla sager. Helt breathtaking, plus sa ar New York killarna valdigt JUMMEY!! Skulle inte tveka pa att hooka en ;)
Jag ar i Arlington, Virgina ca 5 min utanfor Washinton DC hos min vardfamilj the Remily's. Just nu sa ar bara Whitney hemma, vet inte riktigt nar hennes man (Alex) kommer hem...har inte fragat an. Hennes pappa ar har just nu ocksa. Han kommer va har med oss hela nasta vecka.

Mitt rum ar storre an ja trodde att den skulle vara, sangen ocksa for den delen OCH TV:n, sa ja kanner mig VALDIGT nojd me den. Har packat up allting nu, har ringt mamma o pappa idag.

Skolan som jag va pa var lika fin som bilderna pa internet, eller nastan finare.




Rummen som vi sov i var helt okej, trodde att de skulle vara aldre och mer slitna pga nat ja laste pa natet...men hey va ja hade fel.


(Sa har sag det ut i vart rum...jag bodde med en thailandska o en tyska. Ja sov pa oversta i vaningsangen)

Badrummen at andra sidan kunde ha vart battre. Halften av alla duscharna funkade inte och halften av alla kranarna vid handfaten funkade inte heller. Fast det varsta va nog att vi hade gemensamma toaletter som alla skulle dela pa. Undrar hur Kamilla skulle ha pallat med det :P kanske inte gatt pa toa i en vecka...haha, skojjar bara ;) 
Men annars i helhet var det helt okej. Maten funkade att ata, salladsbuffen och frukosten var bast. 
Halften av alla tjejer och killar var Tyskar, som vagrade halla kaften pa lektionerna nar lararna pratade. JATTEIRRITERANDE!!!!  De visade ingen som helst respekt, varken mot lararna eller oss andra som inte kunde tyska, fast iof sa kan jag tyska sa ja forstod det mesta som de sa, MEN ANDA, alla hade blivit instruerade att prata Engelska med varandra, inte sitt hemsprak.


(Sa har sag vart klassrum ut)

Vara lektoner startade, pa tisdag/onsdag, kl 08:15 pa morgonen och slutade ca kl 18:00 pa kvallen, sa vi hade valdigt langa dagar. Pa torsdag hade vi lektion pa f;rmiddan till kl 12:00 sen akte vi in till THE BIG APPLE. Vi akte pa en guidad tur runtom i stan. Det fanns tre sektioner som Manhattan var uppdelad i. Downtown, Midtown och Uptown, sa det ar inte precis som i andra stader Kamilla och jag har vart i. Helt FANTASTISK som jag tidigare sagt!



En del av oss fran skolan var uppe pa toppen av The Rockafella center aka THE TOP OF THE ROCK. Jattefin utsik (som  ni ser har ovan)  tog nagra bilder, men inte sa jattemanga for vid det laget kande jag mig jattetrott. Jag kopte en liten nallebjorn i deras giftshop till lilla Jaya, ville ju gora ett gott intryck pa familjen :P Efter detta gick jag och "Miss Korea" (kallar henne for det bara for att ja inte kommer ihag vad hon hette, plus sa va det bara hon som kom fran Korea) mot THE EMPIRE STATE BUILDING, vi tog oss en kopp kaffe pa Starbucks (vilket hon bjod pa, saaa snall tjej). Efter detta aterfick jag lite av mina krafter. Vi begav oss pa en lite shoppingtur pa vagen till var destination. Bussen som skulle kora oss tillbaka till skolan skulle plocka up oss vid "the 34th Street & 5th ave", vilket ligger precis bredvid The Empire State Building, kl 20:30, vilket vi hade fatt inprantat i vart huvud typ hela dan. Vi gick forst in pa ett stalle som heter Sephora. Jag kopte en parfym dar till Whitney och "Miss Korea" kopte lite skonhetsprodukter till sitt ansikte. Vi fortsatte varan lilla "shoppingspree" in pa VICTORIA SECRET, fast jag kopte inte nat dar fastan jag va mycket frestad. "Miss Korea" kopte en lada full me duschkramer o sant till mamma i sin hostfamilj, hon skulle nog ha kopt mer om ja inte lyckats dra ut henne fran affaren, och det va inte latt kan jag tillagga. Fastan rean va slut sa fanns det anda ganska billiga saker dar anda.
Efter detta skulle vi kopa nat att ata men eftersom vi lyckade slosa bort var lilla tid som vi hade sa var vi tvungna att kopa nat snabb for kl va ca 20:05 vid det laget. Var lilla tid va ca 2 timmar, sa ni kan forsta hur stort New York ar. Det finns sa mycke att se att 2 timmar kanns som 2 minuter. 
Vi kopte var sin bit pizza pa ett stalle som heter Sabarros, jattegoda pizzor fast de hade en smula for tjock botten, o sen kopte "vi" lite mer dricka pa Starbucks (jag vatten och "Miss Korea" en iskaffe). Efter detta hade vi precis 5 min kvar att ga till bussen sa vi hann dit precis i tid.
Matt o belaten sov jag hela hemresan till skolan pa bussen fastan ja hade en massa babblande Colombianskor framfor mig och nagra hogljudda Rysskor bakom mig (forvanande va? :P )


(Har ovanfor e nagra av tjejerna ja umgicks med under kursen pa Long Island. Fran vanster: Miss "Kina", Sarah, Emma, Miss "El Salvador" och Miss "Korea". Har lite daligt minne nar det galler namn, bara sa ni vet :P )

Avresedagen gick bra forutom att varan buss inte kom, (jag horde nagot om att chaufforen inte hade dykt upp till jobbet sa de va tvungna att hitta nan annan eller nat sant) sa vi blev 2 timmar forsenade. Vi akte INTE me Greyhound bussar, de hade hyrt speciella bussar som bara au pairer skulle aka med. 
Resan tog ca 7 timmar sa vi kom fram kl 19:15 pa kvallen till varan destination (Tysons Corner/Silver Diner, Vienna)
Jag var valdigt narvos nar ja skulle traffa Whitney forsta gangen, men det gick bra...hon ar jattesnall, och lilla Jaya e jattesot :D

Nu har jag ungefar beskrivit d mest spannande detaljer som har hant hittills. Jag har hittat fjarrkontrollen till min TV i mitt rum (antligen) som alla vet sa e jag lite blind da sa d tog mig ett tag :P Whitney har visat mig hur man ska ga till Metro stationen (det finns ett jattelikt shopping center precis bredvid) 
Vi akte in till Museum omradet istan men tyvarr sa borjade d att osregna sa vi gick in till narmsta basta museum, vilket rakade va ett astrakigt konstmuseum :P efter det akte vi hem igen for lilla tjejen va tvungen att fa mat o sen va d dags for henne att sova. 
Jag ska pa ett au pair mote imorn. Vi ska traffas pa en Water Park som ligger ca 15 min harifran med bil. Whitney ska skjutsa mig, tack o lov, for d finns inge annat satt typ att ta sig dit.

Men nu ska jag ga o sova, maste packa ner lite saker till "motet" imorn ocksa.

Alla far ha det sa bra sa lange. Jag aterkommer imorn far ja hoppas :D

Shululu och puss&kram

(skriv garna lite komentarer eller sa nar ni last det har mina nara och kara)

Kommentarer
Postat av: Kamilla

Ahhhh! Shit vad nice! New York låter underbart, och du har nog rätt, jag skulle inte bajsa på en hel vecka(eller kanske möjligtvis mitt i natten). Skönt att höra att du kommit dit oskad och har hittat fjärrkontrollen, vem vet vad som skulle hända om du inte hade den?

Så allt känns bra? Du har bara beskrivit vad du gjort, inte hur det kännts. Skönt att vara tillbaka?

Vi får hoppas det.

Skriv på imorn då, fuck you, puss och kraaam!

2008-08-03 @ 11:11:48
Postat av: Kamilla

Duktig Iris! Kollade på bilderna med mamma nyss, jag är mycket stolt, du kan hantera kameran riktigt ordentligt!<3

Ta tusen lika fina bilder!

2008-08-12 @ 14:44:54
URL: http://withoutsuperman.blogspot.com/
Postat av: Arpad

Fins ett mycket enkelt sätt att skita på snuskiga toaletter. Vaddera hela sitsen me papper och kolla bara rakt fram så löser sig allt;)

2008-08-22 @ 15:29:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0