Kommer igang.

Hejsan alla flickor o pojkar.
Nu har d gatt tva dar igen sen sist ja skrev, sa lat mig summera vad som har hant.

Igar nattade jag lilla flickan for forsta gangen pa formiddan. Kanns bra att ha lyckats med det :) jag fick aven henne att ata lite mer an i mandags. Efter hennes lunch gick vi pa promenad runt tre tiden till en park i narheten. Pa vagen till parken sa finns det en jattestor backe som vi var tvungna att ga uppfor. Ja va helt slut nar vi kom fram dit....fattar inte att jag kan ha fatt saaa dalig kondis :S menmen har tankt att borja pa kickboxning tillsammans med Mikaela, aven fast hon kan irritera mig nat fruktansvart ibland. Aja men anyways nar vi kom hem fran parken sa forsokte jag natta henne igen, men ja lyckades inte me det :( sa hon fick leka i vardagsrummet tills Whitney kom hem. Nar hon kommit hem bytte jag klader och begav mig till Crystal City, den andra metro stationen som ligger i narheten av mig. Dar motte jag upp Mikaela och tillsammans akte vi till Franconia-Springfield (som ar slutstationen pa the blue linjen) Nar vi steg av sa kom Tascha o hamtade upp oss med sin bil o sa akte vi o kollade pa Arkiv X-filmen. Det va en bra film, inte alls illa. Men d som kandes lite konstigt va att d fanns typ tre styckna par som satt o gjorde "lite mer" an  att hangla i biosalongen. Men iaf nog om det...maste bara saga, Kamilla, att det kravs mycke mer energi an vad du tror att jaga runt en liten hyperenergisk tjej som vagrar ata sin mat dessutom. Det kanns som att man vill sla huvudet i vaggen ibland nara ganger..och det sager inte lite med tanke pa att jag borjade jobba i mandags. Det tar pa krafterna om man sager sa, och speciellt vadret ocksa. Det e sa fuktigt och varmt i luften att man kanner sig nastan sovd efter att man gatt ut en stund. Inne e det helt okej pa grund av luftkonditioneringen....man har alltid nagot att gora nar man tar hand om en san liten krabat....bara sa du vet.

Imorse borjade dagen inte sa bra. Lilla Jayas vanstra oga hade svullnat upp till mer an dubla storleken. Whitney sag jatteorolig ut, med all ratt. Hon ringde doktorn och fick en tid halv tre pa eftermiddan. Efter hon hade gatt forsokte jag natta henne (ca en timme innan hennes riktiga formiddags tupplur) hon sov bara ca tjugo min men ja forsokte natta henne igen for hon var sa grinig o trott. Ja lyckades till sist men va tvungen att ha henne i famnen hela tiden for varje gang ja forsokte lagga henne i hennes sang sa vaknade hon. Sa ja satt dar i gungstolen (som finns i hennes rum) i ca 1o en halv timme med henne....till och med ja somnade en liten stund :P nar hon val vaknat var det dags for hennes lunch. Det var katastrof for stadpersonalen kom o skulle stada huset....Jaya blev sa distraherad sa d va nastan omojligt att mata henne. Ja lyckades fa i henne en burk paronpure, lite barngrot o nagra bitar brod med stor moda. Nar ja val va klar me matningen gav ja henne en flaska mjolk....hon hade nastan druckit upp allt, da kom hennes  mamma hem o tog henne till doktorn. Antligen hade man lite ledig tid att ta d lungt. Fattar inte riktigt hur du pallar helt sjalv Annie :P Nar de kom tillbaka fran sjukhuset hade doktor sagt att det troligen va en infektion hon hade fatt i ogat. Whitney, hennes pappa o jag trodde forst att d va en mygga som hade stuckit henne dar o d va darfor hennes oga hade svullnat upp pa det viset. Hon hade fatt en spruta antibiotika av doktorn, sa om ogat inte blir battre tills imorn sa maste hon tillbaks till sjukhuset igen for ytterligare undersokning.

Mikaela messade mig idag...hon ville ga till appel butiken o kolla in iphonen dar, men ja pallade inte...ja kollade me henne om vi kunde gora det imorn eller pa freda...troligtvis blir d att vi gar dit imorn.

Sa detta va allt spannade for idag.
Sov gott allihoppa, mina nara o kara.
Talk to ya all later.
Puss o kram

Kommentarer
Postat av: Carolina

oj stackars lilla flicka hur mår hon nu?? har ni fått reda på mer ??

Är Arkiv X filmen värd att kolla på bio eller kan man lika gärna se den hemma har sett hur många filmer som helst hemma å det var bra men inte värda att betala för ..har sett mamma mia typ 3 ggr hur bra som helst ..hare bra gumman saknar dig kram

2008-08-07 @ 20:54:23
URL: http://www.caxida.blogspot.com
Postat av: Kamilla

Vilket liv! Och bara så du vet så kan jag faktiskt förstå det där, jag har faktiskt suttit barnvakt åt Sadias barn, de lyssnade på mig bara för att deras föräldrar hade satt grova straff om de var olydiga(inga tvspel på tusen år).

Pusss, du gör ett suveränt jobb är jag säker på!

2008-08-10 @ 11:44:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0