I'm loving New York!!

Sa i helgen sa var jag borta i New York och halsade pa Anna, nar hon var hos sin syster Mikaela (som by the way bor pa Upper east Manhattan...very fancy, very fancy) Jag akte kl atta pa fredag morgon och kom fram ca kvart over tolv.


(Hemma hos Mikaela)

 Eftersom Mikaela hade missuppfattat adressen jag skickat till henne, dar bussen slappte av mig (I chinatown), sa akte jag helt sjalv fran downtown till uptown for att mota upp Anna o Mikaela. (Kanner mig mkt stolt over mig sjalv....den staden e helt enorm) Det gick galant bra, gick inte vilse...med hjalp av mitt fantastiska lokalsinne :P haha

Val hemma hos Mikaela sa at vi lunch sen sa akte vi till the sex museum...kan saga att det va lite av en besvikelse...d hade typ bara lite utstallningar om hur djur forokar sig o om sexhistorien hos manniskorna, inte sa mkt mer.


(Biljetten till  museumet)

Efter museumbesoket akte vi hem igen och fixade oss. Sen sa akte vi ut o traffade tva av Johans (Mikaelas pojkvan) kompisar, Linda och Juan. Vi gick ut och at pa ett spanskt stalle med mkt god mat, sedan fortsatte vi till ett utestalle...fast kvallen blev inte sa lang. Vi var hemma runt ett tiden.

(Juan och Linda

(Pa vag till restaurangen)

(Pa restaurangen)


(Mikaela och Linda pa klubben vi gick efter vi at)


(Pa vag hem)


(Hemma hos Mikaela, utsikt fran vardagsrummet)

Dagen efter sa gick vi ut o kollade runt i stan lite. Vi akte till ett stalle dar d hade en linbana ut till en av new yorks oar (kommer inte ihag vad on hette) jattefin utsikt. Tog nagra bilder med hjalp av Anna :D



Sen efter att vi gatt omkring ett tag sa gick vi och at pa en sushi restaurang. The sushi rolles var jattegoda, blev positivt overaskad. Sen efter maten gick MIkaela hem for hon madde inte sa bra, medans anna och jag gick runt o kollade pa klader o sant i stan.


(Pa vagen pa var shoppingrunda, Anna va bara tvungen att ta en bild av butiken Rachel i Vanner serien jobbade)



Efter vi kommit hem tog vi en avslappnande drink o kollade pa tv. Sa d blev en skon hemmakvall. Bade Anna och jag somnade i soffan :P

Pa sondan sa gick jag och Anna omkring i Central Park och pratade, sedan foljde hon med mig till Bussen. Tyvarr sa blev det stressigt...saa typiskt mig sa hade vi missforstatt vart bussen avgick fran sa vi kom fram 35 min forsenade. Som tur sa gar bussarna varje halvtimme sa jag kom pa bussen iaf. Stackars Anna, nu var det hennes tur att uppleva "spanningen" med Iris...haha som Kamilla aldrig mer vill uppleva :P 
Och for att kvotera Annie: "Man har inte trakigt med dig iaf" haha 

Sa det har var min forsenade berattelse om hur helgen artade sig i New York. 
Grattis igen mamma pa 50 ars dagen!!

Puss o kram pa alla mina nara o kara.
Jo pappa, jag ska skriva vykort till farmor ocksa :D
Ciaoo
Jo eszakat mindenkinek.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0