Forsta lediga Helgen.

Fredag kvall 08/08-08

Efter Whitney kom hem vid sju-tiden borjade jag fixa mig, sen gick jag till Pentagon City, dar jag motte upp Mikaela. Forst gick vi in pa en superbillig affar och kopte en liten handvaska (jag) och ett par skor (Mikaela) sen gick vi o at pa en mexikansk restaurang (Chevy's), sen drog vi in till Ultra bar (den ligger i Chinatown)


(Pa toaletten i Chevy's)

Vi stod typ en kvart i ko for att komma in, vilket inte va sa bra for mina fotter (hade namligen hogklackat) Medans vi stod i kon kom Nitzia, en av Mikaelas kompisar och joinade oss (hon ar ocksa en au pair, fran Panama)


(Mikaela och Nitzia)

 I dorren stod d en hel del smaskiga dorrvakter ;) fast det daliga va att de tog 20 dollar i intrade...saaa fuskigt for pa internet stod det att det va gratis intrade for alla tjejer over 21. Tyvarr sa missade jag den biten att man va tvungen att skriva ut ett sa kallat "Free pas" for att komma in gratis :(  Iaf inne pa klubben sa va det packat me folk. Det fanns 5 vaningar med olika typer av musik: The Basment, Main Floor, VIP floor, The Bedroom och Chroma. Vi dansade hela natten lang (inraknat en massa upp och ner springande mellan de olika dansgolven) Pa the Main Floor o VIP floor spelade de Hipp hopp o RnB, pa The Basment spelade de typ tecno, uppe pa The Bedroom spelade de salsa, combia o latinska rytmer. Langst upp pa Chroma spelade de trance/electro/tecno. Musiken var bra men de snyggaste killarna var vakterna och fotografen, sa det blev ingen nummerbyte for min del, men Mikaela daremot fick ett ragg av en kille, fast hon verkade inte direkt intresserad av han :P o sa flortade en av vakterna med Nitzia nar vi va pa vag ut. Tydligen ar det lika poppis har, som i Sverige, for killar att smyga sig bakom en tjej o dansa me henne bakifran *so NOT cool* Tyvarr sa hande det mig ocksa fast i mitt fall var det en jatteacklig gammal gubbe som forsokte sig pa detta *yuck* Som tur va sa stack han, snabbt som blixten, nar ja vande mig om och gav min beromda mordarblick....like what the F**K!!! I helhet var kvallen jattekul aven fast ja inte drack nanting alls. Tog inte me mig tillrackligt me pengar for det :P hehe
Kom hem ca halv fyra pa morgonen, valdigt trott o med seriost varkande fotter. Sen insag jag, precis nar ja kom hem, att jag hade glomt min mobil i Mikaelas handvaska. Hogst irriterad, efter att ha skrivit ett inlagg pa facebook, angaende mobilen till Mikaela, somnade jag.

Lordag 09/08-08

Jag vaknade strax innan tolv, fragade Whitney om vi skulle till banken o fixa bankkonto till mig men det skulle vi tydligen inte for hon skulle ga o jobba pa eftermiddan. Hon sa att vi skulle gora det pa mandag, Lite forvanad over det gick jag och duschade. Stod o funderade om jag skulle sitta barnvakt at Jaya medans hon jobbade...tyckte att det var konstigt att hon inte hade fragat mig att sitta barnvakt medans hon skulle jobba, men nar ja kom ur duschen, pakladd o klar, sag jag att det fanns en annan tjej i huset. Whitney brukar be henne att sitta barnvakt pa helgerna nar hon jobbar extra. Angela visade sig att vara en skitcool tjej, det som ar synd dock ar att hon aker tillbaks till tyskland om ca tva veckor el sa. Ja satt o pratade me henne till sex-tiden, tills Whitney kom hem. Sen ringde jag hem till Mikaela, fragade om ja kunde komma over o hamta min mobil (vilket ja fick) Hon foreslog att ga pa bio sen, vilket jag tyckte lat som en bra ide. Sa ja skutta over till henne. Nar ja kom dit va Mikaela i duschen, sa ja satt o pratade lite me en annan svensk au pair tjej, Sandra, under tiden. Hon skulle ocksa me pa bio me oss. Hon va ocksa mkt trevlig. Vi akte till bion i Chinatown, dar Mikaela e stammis praktiskt taget, o kollade pa Pineapple Express. Men innan sa gick vi o at pa ett stalle dar man kan kombinera sina egna sallader med vilka ingridienser man vill. Personalen hackar salladen at en och sa det blir en perfect blend :D Filmen va en mycke rolig komedi, fast anda inte vard att se pa bio i Sverige :P Efter bion akte  alla hem at var sitt hall. Sa mycke mer spannande grejjer hande inte mer under lordan. Men jag vill fortfarande se Hancock-filmen...I got to!

Sondag 10/08-08

Imorse vaknade jag kvart i elva, gjorde inte sa mycke under dan, tog det lungt bara. Ja gick bara till Pentagon City-shoppingcentrumet och bokade tid hos frisoren.

 

Sen gick jag runt och upptackte att de hade alla mina favorit affarer *WOW* Guess-butiken hade fantastiska vaskor *dreggel, dreggel*, Steve Madden hade fantastiska skor *maste ha* och Aldo fans ocksa....fast jag vet inte om de har sa bra kvalite pa sina skor. Medans jag gick runt i detta jattelika shoppingcenter, en aning forvirrad, (har ju inte varldens basta lokalsinne) sa blev jag palurad en plattong...fast jag drog ner pa priset en hel del ;) forsaljerskan sa att de hade ett "specialerbjudande" sa jag skulle da fa den for 50 procents rabatt (Fran 240 dollar till 120 dollar) Men jag hade bara 100 dollar pa mig. Tjejen ville tydligen salja sina produkter sa mycke att hon sankte priset till 100 dollar "bara for min skull" och plus sa tog hon bort skatten, vilket skulle ha kostat 6dollar extra. Ja fortsatte min promenad runtom i centrumet, stotte pa tva till forsaljare, tackade nej till dem bada (en av dom salde samma varor som tjejen ja kopte fran gjorde) fick ragg av den andra forsaljaren *hanger ni me? ;)* tankte: HELL NO!! Inte min smak alls, alldeles for sliskig.


(En del av mitt villaomrade)

Sen gick jag hem o softade resten av dan....kanns faktiskt skont att ta det lungt :D

Sa slut for idag o tack for idag!
Imorn borjar en ny vecka med nya aventyr. Nicole kommer tydligen hit pa onsdag, vilket e superbra, for da kan ja fraga henne om en massa tips o sant som kan gora min vardag lattare :P
Sen angaende iphone...ja glomde ga till butiken, maste ga o fraga om den ocksa funkar i sverige. Har hort att det inte e sa sakert att den kommer gora det :S

Puss o kram pa er, min nara o kara.
Alots of loooove!
Peace! I'm out.

Kommentarer
Postat av: Martina

Gött :)

2008-08-11 @ 00:09:22
URL: http://luhtanen.blogg.se/
Postat av: Mamma Jessica [Vardag, design, tävlingar, mkt mer]

Sugen på en ny design?

http://jyees89.blogg.se/2008/august/designutlottning.html

2008-08-11 @ 00:09:58
URL: http://jyees89.blogg.se/
Postat av: Kamilla

Jag tror inte att den kommer funka i Sverige, men fråga männen på Apple Store om det.

Vilken helg! Men tur att du hinner upptäcka staden i alla fall!:D

2008-08-11 @ 11:13:42
Postat av: Carolina

:D

vill bara säga att DEN BERÖMDA "mördarblicken " Har du fått låna av mig!! :P

och att Hancock är fett rolig å bra gå se den !! puss å kram hoppas du har det bra

2008-08-11 @ 22:32:48
URL: http://www.caxida.blogspot.com
Postat av: Kamilla

okej, här är länken till min blogg, den fick nytt namn, så jag vet itne om den gamla funkar.

2008-08-12 @ 04:31:42
URL: http://withoutsuperman.blogspot.com/
Postat av: Kamilla

Åh vad fint ditt område ser ut att vara!!!

2008-08-13 @ 15:55:36
URL: http://withoutsuperman.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0