I'm back!

Hello allihoppa!!
Nu sa har min vardmamma kopt en liten supersot mini computer :) den e saaaa sot!!! Sa den har lilla raringen kommer jag fa anvanda...funderar nastan sjalv pa att kopa en likadan, fast i rosa farg :P hehe hennes e vit. Men vardpappan tycker att det e mer vart att kopa en Mac istallet for en PC. Sa ja pendlar mellan dessa tva alternativ...d e kanske mer vart att kopa en riktigt bra en istallet for att lagga ner 250 dollar pa en san har liten sotnos :P hihi menmen vi far se...

Okej sa nu ska ja beratta va ja har haft for mig pa sistonde :) Ja borjar med att beratta att ja va sjuk i ca 4 dar innan vi drog ner till North Carolina. Hm...eller sjuk o sjuk...lillflickan rakade sla mig mitt i ogat nar ja skulle lyfta upp henne. Hon traffade sa mitt i prick att ja kande mig nastan blind. Ogat svullnade upp och ja hade sa ont att ja knappt kunde oppna ogat, plus sa paverkade d ocksa det andra ogat pa nat vanster. For nar ja oppnade det andra ogat (den friska sidan) sa gjorde andra ogat ont (det onda ogat). Ja blev faktiskt skitradd att ja hade fatt nat permanent skada...som tur e sa e Whitneys bror doktor. Hon tog reda pa at mig att vi behovde inte ga in till sjukhuset (en sloseri pa en massa pengar). Det ja behovde gora va att lagga is pa ogat o ta smartstillande piller vartandra timme. Och sa kopte hon ogondroppar som ja anvande. Sa efter ca 3 dar blev det mkt battre...efter 3-5 dar var ja helt frisk (tack o lov) Det dar vill ja inte uppleva igen kan ja tillagga. Sa sen dess har ja blivit mkt mer forsiktig.
Jag tog bilder pa mitt oga som ja ska lagga upp snart...nar ja lart mig att hantera den har datorn.

Det har hande mellan den 5-9 oktober (mellan en sonda och torsdag) den 9 oktober  akte vi ner till North Carolina for att hamta upp vardpappan. Vi skulle kanske stanna i 2 veckor dar men det blev bara 6 dar. Vi bodde pa en o som heter Emerad Isle...Bluewaters hette bolaget vi hyrde huset fran. Den lag precis vid strande...det var valdigt vackert dar. Tog en massa bilder pa det hela, sa ni kan va lugna ;)  Aven fast det va mkt fint dar sa hade ja det extremt trakigt for vi bodde ute mitt i ingenstans...i en byhala kan man saga :S det fanns inte mkt att gora forutom att kolla pa TV och va pa datan men eftersom min data som ja anvande gick sonder efter typ tva dar darnere sa fanns det annu mindre for mig att gora. Det regnade i ca 5 dar sa man kunde inte direkt ga till strande heller (det possitiva va att fastan det regnade sa var det fortfarande varmt ute) det var bara fint vader i en dag. Den dagen utnyttjade jag rejalt. Ja lag o solade o laste min bok, ja hade tagit med mig, vid stranden. Ja gick in i vattnet o doppade fotterna men det va for kallt i vattnet for att kunna ga helt in tyckte jag.
Iaf sa anlande vi runt 3-4 pa eftermiddan pa torsdag till var stuga i Emerald Isle (isle e forkortning pa island, bara sa ni vet) :P vi skulle plocka upp Alex kl 10 pa kvallen. Vi hade precis akt hemifran, Whitney hoppade in i mataffaren bara en liten stund innan vi skulle aka ivag o hamta honom. Nar hon va darinne ringde Alex henne o berattade att en av hans soldater (han e major) hade blivit spritforgiftad pa planet sa de var tvungna att vanda planet o aka tillbaka till Frankfurt o lamna killen sa han kunde bli magpumpad. Han hade tydligen druckit sa mkt i tyskland innan de gick pa planet. Alex va valdigt forbannad kan man milt saga :P o whitney blev mkt besviken...resultatet av detta va att hon kopte en massa glass som vi kunde trostata oss pa.
Kl 5 pa morgonen fick Whitney ett samtal att de hade kommit fram sa da tog hon flickan o akte o hamtade honom. Hon vackte dock inte mig utan akte ensam, vilket va lika bra, da fick ja sova ut iaf :P
Vi var tvungen att stanna dar pa on i ca en vecka pga att Alex va tvungen att avsluta en massa pappersarbete eller nat sant innan vi alla kunde aka hem igen. Fast hemresan var ocksa en massa krongel. Han skulle igentligen akt me oss men det fick han inte. All militar var tvugna att aka tillsammans fran Fort Lejuin (som hans arbetsplats heter) till Quanico (som e en marinbas ca 30 min fran vart vi bor) Sa vi akte o slappte av honom pa marinbasen forst o sa akte vi upp till den andra marinbasen o hamtade honom dar, sen akte vi allihoppa hem. Sa ja kan stolt saga nu att ja har vart inne pa tva marinbaser o sett hur allt ser ut dar...hehe marinsolderna e heeeta kan ja tillagga ;)

Sa sen dess sa har ja inte gjort sa himla mkt, allt e som vanligt. Ja har tranat o jobbat...den har helgen sa e Mikaela borta. Hon akte till New York pa sin andra weekend kurs. Hon har beslutat sig for att forlanga sin vistelse har i USA, sa istallet for att aka tillbaka till sverige i december sa aker hon tillbaka i juni 09.

Nasta vecka e det Halloween som ni alla kanske vet. Det ska bli saaa kul att se hur de firar halloween har. Ja o Mikaela e bjudna pa en fest pa fredag :D Tankte kla ut mig till djavul :P muhahaha mest for att ja har redan en rod klanning o ja vill inte lagga ut sa mkt pengar pa en kostym sa ja tyckte d va smart att anvanda den, da behover ja bara kopa ett par roda horn...hehe budjet e bra :P haha

Sa det va allt fran mig tillsvidare...I'll keep you updated :D
Puss o kram alla mina nara o kara!!
I'm out!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Szia Drágám! Örülök hogy minden jól megy, óvatosan bulizzál, nehogy valami bajod legyen. Várom a további leveleket sok puszi!

2008-10-26 @ 20:12:26
Postat av: Apuci

Szia Iriszkém, remélem jól vagy!

Most küldök neked egy webbadrest, jó lenne ha valahogy megtudnád hogy mennyire komoly (seriös) a hirdetés, anons;www.water4gas.com - du kan fråga honom om han känner till tekniker och medel som minskar bränsleförbrukningen och eller visa honom den här webbadressen - vad han tycker om den...

Puszi Apuci

2008-11-03 @ 23:01:32
Postat av: carolina

Köp en Mac dom e bättre:D

2008-11-10 @ 20:00:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0